Nowy wymiar marketingu internetowego
Aktualnie, żeby osiągnąć skuteczność w przypadku marketingu internetowego, potrzebna jest przede wszystkim ogromna elastyczność i gotowość do ciągłych zmian. Jakie trendy, jeżeli chodzi o tę dziedzinę, odzwierciedlają te właśnie wymagania? Okazuje się, że największy sukces odnosi aktualnie influencer marketing i to właśnie ta dziedzina marketingu kreuje trendy i wyznacza nowe kierunki.
Internetowy marketing a influencerzy
Według ostrożnych szacunków ponad 70% kupujących w sieci, poszukując informacji o konkretnych produktach lub usługach, korzysta z social mediów. Sytuacja wygląda tak, że jeżeli klient chce się dowiedzieć czegoś, o czymś, co planuje kupić, kieruje się w stronę blogów, vlogów i profili na kontach społecznościowych, a coraz rzadziej w kierunku stron marki. Taka tendencja sprawiała, że marketing internetowy zaczął wykorzystywać tę zależność i skłania się aktualnie w stronę influencerów, których zadaniem ma być kształtowanie decyzji zakupowych. Dzięki opiniom wyrażanym przez wpływowe i znane w danym środowisku osoby (influencerami są celebryci, blogerzy, vlogerzy, a także inni aktywni użytkownicy publikujący różnego rodzaju recenzje m.in. w porównywarkach cenowych) potencjalni klienci mają się skłaniać w kierunku promowanej marki.
Media społecznościowe i ich rola
Media społecznościowe znacznie zmieniły formę relacji, a co za tym idzie także i marketing internetowy. Internet zredukował praktycznie do minimum odległość pomiędzy jego użytkownikami, stworzył przestrzeń pozwalającą na komunikowanie się osób z całego świata, a to z kolei spowodowało, że reklama skierowana do mas nie odnosi już sukcesu. Jak więc obecnie osiągnąć sukces w przypadku marketingu internetowego? Kluczem jest bezpośrednie zwracanie się do konsumenta i stąd właśnie wynika zainteresowanie influencerami, którzy są jakby pośrednikami pomiędzy klientem a marką. Ich wykorzystanie umożliwia tworzenie relacji pomiędzy marką a konsumentem, także w internecie.
Rola mikroinfluencerów
Ciekawą sprawą jest wyodrębnienie z influencer marketingu tzw. mikroinfluencerów — kim są tego typu użytkownicy? To osoby, które na swoich mediach społecznościowych mają mniej fanów, jednak ich wpływ na śledzących ich użytkowników jest większy, a promocja przez nich prowadzona jest bardziej autentyczna. Przeprowadzone badania wykazały, że są oni w stanie wygenerować znacznie większy ruch niż bardziej popularni influencerzy — dlaczego tak się dzieje? Wydaje się, że chodzi o mechanizm, który omówiony został już wcześniej, a więc bezpośrednią relację, która ma szansę mieć lepszą jakość w przypadku gdy osób w nią zaangażowanych jest mniej. Jak widać także na tym przykładzie, nowy wymiar marketingu internetowego idzie w kierunku zacieśniania relacji z osobą promującą daną markę.
Influencer marketing i jego przyszłość
Jeżeli chodzi o internetowy marketing, to według specjalistów zajmujących się tą właśnie dziedziną będzie to najszybciej rozwijająca się forma reklamy w internecie. Nie powinna więc dziwić nas rosnąca ilość postów sponsorowanych — w tym miejscu nasuwa się jednak pytanie: Czy tej formie marketingu uda się zachować złoty środek, czy może dojdzie do takie sytuacji, kiedy lokowania produktów na popularnych profilach zacznie być po prostu za dużo? Czas pokaże.
Comments are closed